in Algemeen

Het is de droom van veel onderwijsvernieuwers. Studenten gamen via een computer en leren al spelend nieuwe kennis en vaardigheden aan. Studenten battelen met, soms virtuele, tegenstanders, winnen, en groeien daardoor van level naar level. Individueel en in hun eigen tempo, niet minder dan het ideaalbeeld van onderwijskundigen! Kan dat ook bij ondernemend gedrag en ondernemerschap? Wat is uw ervaring?

Veel opleidingen experimenteren met digitale gaming als instrument om het onderwijs aantrekkelijker en succesvoller te maken. Op sommige gebieden is gaming een grote verrijking. De afgelopen jaren zijn er ook verschillende games voor ondernemerschap en ondernemend  gedrag ontwikkeld. Een doorbraak naar succes is tot nu toe uitgebleven.

Ik ken veel van die games. Ze zijn meestal gebaseerd op inkopen, verkopen en winst maken. Ze zijn simpel van opzet, zeker ten opzichte van professionele games. Maar ze zijn vooral gebaseerd op een misvatting: ondernemen tegen tegenstanders. Volgens mij heeft een ondernemer geen tegenstander, wel concurrenten. Maar dat is mijn visie. Wat is de uwe?

Wat is uw ervaring?

Van verschillende kanten komt de vraag of een digitale game nuttig is voor lessen in ondernemend gedrag en/ of ondernemerschap. Heeft u ervaring? Deel uw ervaring met uw collega’s!

Met welke games werkt u? Wat zijn uw ervaringen? Vinden studenten het zinvol? Is het leuk om te doen? Wat is onderwijskundig het resultaat? Leren ze ook echt ondernemen, verbeteren ze hun ondernemend gedrag?

Deel uw ervaring met uw collega’s!

Dat kan hieronder. Maar u kunt natuurlijk ook een bericht sturen naar info@dwvdo.nl

Recente berichten

Laat een reactie achter

20 − twintig =

0