Geschreven door
Datum

Begin de eerste les eens anders

De eerste les van de ondernemende keuzedelen: hoe pak je dat aan? Vol energie komen de studenten terug naar school. Hoe benut je die energie en laat je de studenten kennismaken met Ondernemend Gedrag, Inspelen op Innovaties en met Duurzaamheid; met Ondernemerschap of met Oriëntatie op [...]

Geschreven door
Datum

Project of opdrachten?

Projecten zijn een populaire werkvorm in het onderwijs. Bij een nieuw onderwerp wordt al gauw voor projecten als onderwijsvorm gekozen. Ook bij ondernemend gedrag en inspelen op innovaties is dat het geval. Dan kunnen studenten zelf hun route kiezen, is de gedachte. Een goed idee, maar er gaat [...]

Ondernemend Gedrag 2019 – 2020

Voor sommigen is het nieuwe schooljaar nog ver weg. Maar veel docenten bereiden zich al voor op het schooljaar 2019 – 2020. Het jaar 2019-2020 is het laatste schooljaar waarin de resultaten van keuzedelen niet meetellen voor de zak-slaagbeslissing. We krijgen veel vragen van docenten die daarom [...]

Geschreven door
Datum

Wat motiveert meer dan de praktijk?

Motiveren van studenten is voor elke docent een belangrijk thema. Studenten zijn vaak ondernemend en hebben ideeën. Ze worden enthousiast als ze een bijdrage kunnen leveren aan een echt probleem, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid of als ondernemer. De vertaling van de schoolbanken [...]

Geschreven door
Datum

Promotie voor ZZP-ers

Beleving, gevoel en emotie worden steeds belangrijker bij promotie. Wie zijn huis wil verkopen moet een appeltaart bakken, zeggen makelaars. Winkels, organisaties, de politiek en de media werken steeds meer in op gevoel in de strijd om de aandacht. Voor ZZP-ers in opleiding belangrijk om te [...]

0