Geschreven door
Datum

Waardering van innovatie

Veel mensen hebben een positief gevoel bij het woord “innovatie”. Iets nieuws, nieuwe mogelijkheden, een doorbraak, eindelijk! Gek genoeg verdwijnt die aanvankelijke waardering na verloop van tijd; het is gewoon geworden, en de nadelen laten zich ook voelen. Bij innovatie hoort de [...]

Geschreven door
Datum

Niveau 2 kan meer

“Onze studenten kunnen dat niet”, is een term die ik regelmatig van docenten voor niveau 2 hoor. Zou dat echt zo zijn? Hoe kan het dat de ene docent die opmerking maakt, en dat bij andere niveau-2-opleidingen die opmerking niet gemaakt wordt? Volgens mij is er iets anders aan de hand. Want [...]

Geschreven door
Datum

Flipping the Classroom is voorbij

Ongeveer zeven jaar geleden begon Flipping the classroom aan zijn opmars, als baanbrekende onderwijsvernieuwing. Veel docenten hebben zich laten scholen, veel opleidingen hebben er mee geëxperimenteerd. De resultaten vallen niet mee. Het afnemend enthousiasme voor Flipping the Classroom staat [...]

0